Příští téma: "Brand, který žije! "
Když jsem byl malý mnoho značek jsme neměli. Kdo měl však příbuzné v “západním” světě o značkácjh slýchával. A občas nějaké výrobky od coca – coly či kinder vajíčko, žvýkačky wrigleys, obdržel. Taénkrát to za a bylo něco “jiného” co my jsme mít nemohli a identifikace byla výhradně přez vizuální značku, logo.
Dnes jsme značkami naopak zahlceni, mame velký výběr konkurenci a značky soupeří o každého jednoho zákazníka. Značka už není jen logo a vizualní styl. Dnes už je jasné, že za značkou se skrývají lidé a to dvojího druhu.
Sám pro sebe si rozděluji značky na ty lidské a na ty technické. Ty technické jsou tvořené marketingovými odděleními a to často dokonce kompletně externími, kteří dostanou jen zadání.
Ty lidské značky jsou tvořené lidmi, kteří stojí za produktem či službou, kterou vytvářejí. Všichni od šéfa firmy až po paní na vrátnici jsou značkou, jsou kulturou za značkou. A mezi těmito dvěma přistupy začíná vznikat mezera, propastná mezera. Jen si vzpoměňte jak na vás působí, když vám telefon na infolince zvedne automat, který vás “prokliká” na požadované oddělení. Na druhé straně jakou máte radost (mne to dnes i zaskočí) když telefon na první dobrou zvedne “člověk”, lidská bytost kterou můžete požádat o přepojení. Nevím jak vy, ale mne to vždy poteší a něco to ve mě zanechá. Minimálně to, že při volbě mezi těmito dvěma společnostmi budu volit tu druhou, tu kde mi operátor popřeje hezký den.
Značky už pro mne nejsou jen vizuál a čím jsou pro mne dostupnější, tím více mne zajímá kdo se za tím hezkým logem skrývá. Jací lidé, jakou mají firmemní kulturu, jestli to co tvrdí sami žijí. Značka nebo chcete-li “Brand” je pro mne firma se vším všudy. Ale můžu se mýlit, může to být jen můj názor a tak bychom se rádi v červnu na značku podívali více z blízka. Začneme hned z kraje měsíce konferenci BRAND MIXER a následně přineseme s účastníky různé názory na brand, brand culture a tvorbu korporátní identity.