Stálé rubriky / HR – Human Relations
Stálé rubriky

Jaký počin, na který jste opravdu pyšní, se vám osobně v roce 2013 nejvíce zdařil? A nemusí to být jen z oblasti HR partnerství…

19.12.2013  Lenka Mrázová 1  komentářů

Každý týden vám přinášíme anketu se čtyřmi názory čtyř osobností na aktuální otázky z oblasti HR.




Václava Jersáková: 

Ještě jsem letošní rok nebilancovala, napíšu proto věci a události, které mě napadly hned, jak jsem si přečetla otázku.

Jako první je to Dětský koutek, který jsme v září otevřeli pro děti zaměstnanců a od začátku je využíván ke spokojenosti dětí, rodičů i top managementu. Jeho otevření pro mě bylo také trochu satisfakcí za to, že se mi před lety nepodařilo dotáhnout do konce projekt firemní školky, který byl zrušen kvůli přicházející ekonomické krizi a nutnosti šetřit. 

Druhá věc je firemní kantýna. Pro ty, kteří mají kanceláře v plně vybavených moderních administrativních budovách v centru města, to bude znít banálně. Pro mě byl ale velký úspěch, že se nám podařilo zajistit našim zaměstnancům místo, kde se mohou kvalitně a kulturně najíst.

Třetí počin je soukromý. Na dovolené v Jihoafrické republice jsem nejprve krmila obrovskou slonici Sally, vůdkyni stáda, takříkajíc „z ruky do chobotu“, a pak jsem se toho úžasného zvířete mohla dotýkat a hladit je. K mému překvapení jsem vůbec necítila strach, jen velký respekt. Po přečtení nádherné knihy „The Elephant whisperer“, kterou o slonech napsal Lawrenc Anthony, to byl můj splněný sen.


Hana Smítalová: 

Letošní rok je pro mě hodně jiný, protože mi umřel táta a je pořád dost těžké akceptovat to jako neměnný fakt. Člověk vždycky ve spojitosti s nemilou událostí hledá útěchu mezi blízkými, přáteli a ve smysluplné práci. Já si letos hluboce uvědomila, že mi moje práce přináší radost, že mě zatraceně baví, že mě dokáže vytáhnout z těžkých chvil a že se ji stále snažím dělat, jak nejlépe dokážu. Konkrétně za nejpovedenější věci letošního roku považuji tři události:

  • ukončení spolupráce s klientem, se kterým jsem spolupracovala cca tři roky. Naše názory se rozcházely a já už delší dobu tušila, že neladíme, a přiznávám, že jsem nějakou dobu fungovala jen z důvodu jistoty, kterou dlouholetý klient freelancerovi přináší. Znovu jsem si uvědomila, že je fajn držet se svých zásad a dělat jen ty věci, které nás baví, protože teprve pak je dokážeme dělat skvěle

  • díky uvolněné kapacitě se otevřely jiné dveře, poznala jsem nové lidi a výsledkem byl workshop na téma Interní branding, který mě bavil od začátku do konce, a věřím, že v něm budeme pokračovat; další dveře mě navedly na cestu HR kavárny, na kterou sice pořád nemám potřebný čas, ale je pro mě obrovským zdrojem inspirace a cvičením v sebedisciplíně :-)

  • vloni jsem Tomáši Karpíškovi z Ambiente řekla, že „blbě“ zadává projekty – jeho reakce byla taková, že mi letos svěřil start-up projekt, a to na vinný bar. Dodnes obdivuju jeho víru ve mě a díky tomuto projektu jsem se etablovala na kapitánku všech start-up projektů v rámci Ambiente, což je adrenalin, ale baví, baví, baví. :-)


Luboš Tejkl:

Nejvíce jsem pyšný na svého synka Huberta, který se narodil letos v květnu. Čtvrté dítě do rodiny je opravdová radost, a když se na něj dívám, tak jdou hned všechny starosti stranou. 

V HR se našemu týmu povedla řada velmi inovativních věcí, které nás posouvají k větší flexibilitě. Firma s tím ještě bojuje, komunikace a implementace je u změnových projektů vždy značně složitá, ale už jen ten pocit, že se nám podařilo prosadit implementaci benefitové cafetrie, zavést nový LMS systém AMOS, ve kterém běží celý rozvoj zaměstnanců, zavedli jsme nový talentový program EXPERT, že jsme přestěhovali naše administrativní centrum HR z Prahy do Kladna a vše funguje dobře, že se podařilo dokončit elektronická workflow na hlavní personální procesy, čímž nahradíme formuláře ve Wordu, máme celý personální archiv digitalizovaný – každý člověk v mém týmu mi tak připadá jako velký hrdina. Dík tomu jsem vlastně pyšný hlavně na své lidi, protože je to výsledek jejich skvělé práce. Jsou opravdu tím nejlepším HR týmem, který si naši zaměstnanci plně zaslouží.   



Hana Velíšková: 

Rok 2013 byl pro nás náročný. Museli jsme zvládnout řadu projektů včetně implementace dvou velkých IT aplikací, což obnášelo spoustu práce a stresu. Díky podpoře vedení a dobré spolupráci se ovšem všechno podařilo. Výsledkem je zvýšení spokojenosti lidí ve firmě, které se nám teď potvrdilo i v číslech z podzimního průzkumu názorů zaměstnanců. Jsem proto skutečně pyšná na svůj tým, o kterém vím, že dokáže zabrat, když je potřeba. Nesmírně si cením toho, že mám možnost spolupracovat s tolika chytrými a příjemnými lidmi. Přála bych si, aby nám vydržela současná energie a „dobrá nálada“, protože v příštím roce nás čeká řada dalších věcí k řešení. 

Pokud bych měla odpovědět, co se zdařilo přímo mně osobně, dovolím si odbočit do nepracovní sféry a pochlubit se třemi uběhnutými půlmaratony (přičemž ten poslední jsem zvládla v čase 1:54, o čemž se mi při mé jarní půlmaratonské premiéře ani nesnilo :-)).


Václava Jersáková je coby Group HR Director ve společnosti AAA Auto zodpovědná za oblast řízení lidských zdrojů společnosti v České republice, na Slovensku a v Rusku a za personální zajištění plánů společnosti na rozšíření podnikatelských aktivit na další trhy ve střední a východní Evropě. V letech 2006 až 2011 působila na pozici HR ředitelky společnosti Deloitte pro Českou republiku a Slovensko. Ve společnosti PwC vybudovala a třináct let vedla tým poradců pro vysílání zaměstnanců na zahraniční pracovní stáže. Zároveň v letech 2003–2006 řídila tým PwC konzultantů v oblasti poradenství pro lidské zdroje. 

Hana Smítalová je HR a Talent Development konzultant. Dvanáct let se intenzivně věnuje oblasti HR; své pozitivní i negativní zkušenosti nejdříve deset let sbírala na pozici HR manažerky a ředitelky pro korporátní společnosti v oblasti zákaznického servisu a bankovnictví, aby se potom této oblasti mohla věnovat jen tak pro radost „na volné noze”. Svým klientům pomáhá v oblasti náboru, tréninku, rozvoje zaměstnanců, interní komunikace a nastavování firemních hodnot a pravidel hry. V minulých letech se podílela na několika zahraničních projektech jako HR expert EU. Patří mezi garanty HR kavárny.

Luboš Tejkl pracuje v oblasti řízení vztahů a rozvoje zaměstnanců již dvacet let. Měl možnost získávat zkušenosti v nadnárodních korporacích jak v Čechách, tak v cizině. Celkem dvanáct let pracoval ve společnosti General Electric, nejprve v její finanční a následně v letecké divizi. Dále má čtyřletou praxi v palivové a klasické energetice, kde působil jako ředitel lidských zdrojů pro střední a východní Evropu společnosti ConocoPhillips a následně ve společnosti ČEZ. Od roku 2011 pracuje jako HR ředitel České spořitelny. 

Hana Velíšková působí od roku 2010 jako HR ředitelka KPMG Česká republika, kde zodpovídá za interní HR procesy. Se svým týmem se podílí na naplnění jednoho z klíčových strategických cílů KPMG Česká republika: být oblíbeným zaměstnavatelem nabízejícím zajímavou práci v motivujícím prostředí. Dříve pracovala v Arthur Andersen, GE Money a jako HR ředitelka společností Allianz pojišťovna a Raiffeisenbank. Přednáší na MBA programu UK-MBA na Brno Business School a na PMF Institutu. Je autorkou publikací „Víc (různých) hlav víc ví“ a „Rovné šance jako konkurenční výhoda“. Patří mezi garanty HR kavárny.

 

GARANTI RUBRIKY

Hanka Velíšková

Personální ředitelka společnosti KPMG

Vendy Jersáková

HR praktik na cestě za moderním pracovním prostředím a kultivovanými mezilidskými vztahy

 
 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy