Touze vypadat na sociálních sítích lépe než ve skutečnosti podléhají uživatelé ve všech zemích bez rozdílu, ani české ženy a muži nejsou výjimkou.
Přetvářka, stylizace, vylepšování svého vlastního já. O nelichotivých výsledcích tohoto průzkumu jsme se dočetli ze zdroje společnosti Intel. My v HR kavárně lepší obraz a tzv. pozlátka vytvářet nechceme, přinášíme zrcadlo reality trhu.
Podívejme se, co ještě tento průzkum ukázal. Touha vytvářet na sociálních sítích vylepšenou verzi své osobnosti je něco, co je společného uživatelům napříč jednotlivými státy.
„To, jak lidé vytvářejí své profily, se značně liší. Nicméně ve všech zemích je společné to, že se za pomoci různých ,sociálních lží‘ snažíme ohromit, šokovat nebo zaujmout své publikum na síti. Většina lidí – celkově 59 % mužů a 56 % žen – v průzkumu přiznala, že svůj on-line obraz manipulují,“ shrnuje výsledky průzkumu Pavel Svoboda, PR manažer společnosti Intel.
Digitální proměna: Čech a Španěl – největší evropští machové
„Lží“ číslo jedna je všeobecně na sociálních sítích zařazování pouze lichotivých fotografií (a odznačování těch nelichotivých), výsledek 41 % je jednoznačný. „Češi v tomto parametru nejsou výjimkou, vedle toho ovšem u domácích respondentů vystupují některé odlišnosti.
Například ve srovnání s ostatními velice stojíme o to, abychom vypadali zábavně a provokativně. V této sociální lži vynikají zejména čeští muži, kterým stejně jako například Španělům nadprůměrně záleží na image zábavných a provokativních drsňáků. Toto specifikum vyplynulo z odpovědí více než 500 českých respondentů.
S tímto atributem se v praxi pojí uveřejňování fotografií z večírků, momentek z adrenalinových činností, jako jsou extrémní sporty, či sdílení vtipů. Vysoký podíl „virtuálních machů“ u nás najdeme nejenom u těch nejmladších respondentů, ale i ve vyšších věkových skupinách nad 45 let, kde se k němu hlásí každý pátý respondent.