Příští téma: "Mějte svoji osobní značku "
Vzpoměl jsem si nedávno na rozhovor Tomáše Hajzlera s Petrem Márou o zaměstnání a firmách. Petr Mára říkal, že nikdy nebyl změstnancem, nevlastnil firmu a celý život pracuje sám na sebe. Že neví, jaké to je hledat práci. Je certifikovaným Apple trenérem, dělá to co ho baví, dělá to dobře a nikdy asi zaměstnaný nebude a ani nebude potřebovat vlastní firmu. Stačí mu jeho profil petrmara.com, několik tisíc fanoušků na sociálních sítích a skvělé reference. Nechceme tvrdit, že zaměstnání je špatné. Netvrdíme, že musíte investovat čas a energii k osamostatnění. Chceme jen poukázat na to, že být profesionál a dát o tom světu vědět je dnes snažší než kdykoliv před tím.
Pár let zpět bylo nemyslitelné nespolupracovat s PR agenturou, reklamní agenturou, personální agenturou nebo IT firmou, která se vám stará o maily, servery a webové stránky.
Doba pokročila a díky technologiím a hlavně sociálním sitím – LinkedInu, Facebooku, Twitteru a instagramu – máte šanci si vybrat lidi, kteří jsou ve svém oboru skvělí a můžete s nimi spolupracovat bez prostředníků. Nepotřebují kanceláře, nepotřebují nákladné webové prezentace. Stačí jim jen to, že o své práci mluví a mají svůj digitální otisk, díky kterému je najdete a můžete je oslovit.
Mají svoji vlastní osobní značku.
A osobní značce bychom se rádi věnovali v dalším měsíčním tématu.